
Narodený: 18 Marec 1858 v Paríži (Francúzsko)
Zomrel: 29 September 1913 v Anglicku (vo veku 55 rokov)
Život a vzdelanie
Bol nemecký vynálezca a mechanický technik, slávny kvôli vynálezu Dieslového motoru.V roku 1855 v Paríži sa stal výrobcom kožených vecí.
Rudolf strávil svoje detstvo vo Francúzsku, ale pre vypuknutie vojny medzi Francúzmi a Prusmi v roku 1870 sa jeho rodina presťahovala.
Usadili sa v Londýne.Ešte pred tým, než vojna skončila,poslala štrnásťročného Rudolfa do Augsburgu k jeho tete a strýkovi, aby sa naučil plynule po nemecky a aby navštevoval školu, kde jeho teta učila matematiku.
Vo veku 14 rokov,Rudolf napísal list rodičom,v ktorom sa písalo,že sa chce stať technikom.Po dokončení základnej školy v roku 1873 nastúpil na Priemyselnú školu v Augsburgu.O 2 roky neskôr získal štipendium,prijal ho proti vôli svojich rodičov,ktorí by ho už radšej videli pracovať.
Kariéra
Veľa pracovných skúseností získal najmä v Winterthurte v Švajčiarsku.Roku 1880 Diesel absolvoval s najvyšším vyznamenaním, vrátil sa spať do Paríža, kde pomohol svojmu učiteľovi v Mníchove s návrhom a konštrukciou moderného chladiacého zariadenia.
O rok neskôr sa vo výrobe tohto zariadenia stal vedúcim Diesel.
Roku 1883 sa Diesel oženil za Martu Flaschovú a pokračoval v práci pre Linda (učiteľa), získaval mnoho patentov v Nemecku aj Paríži.
V roku 1890 sa Diesel a jeho rodina presťahovali do Berlína.
Rudolf Jr.,Heddy a Eugen prevzali správu firemného výskumu Linda (učiteľa).
Diesel sa zaoberal tepelnou účinnosťou a spotrebou paliva, a práve to ho viedlo k navrhnutiu párného stroja (motora) používajúci amoniakové výpary.
Počas testu motor vybuchol a takmer Diesla pripravil o život.
Strávil niekoľko mesiacov v nemocnici kvôli problémami so zdravým a s videním.
Ani to ho neodradilo pokračovať vo výskume motorov aj naďalej.
Začal navrhovať motor fungujúci na princípe Carnotovom cykle.

A týmto formoval základy pre jeho prácu a vynálezy "Dieslového" motora.
Diesel pochopil termodynamiku a teoretické a praktické zábrany spotreby paliva.
Vedel, že v párnom motore sa vytratí 90% dostupnej energie bez akéhokoľvek úžitku.
Jeho snaha naďalej pracovať v návrhu motorov poháňala myšlienka s vytvorením lepšieho a efektívnejšieho motora s vyššou účinnosťou.Po experimentovaní s Carnotovým cyklom vyvinul vlastný princíp.
V jeho motore bolo palivo vstrekované až na konci stlačenia a palivo bolo vznietené pri vysokej teplote následkom vysokého tlaku pri stláčaní vzduchu.Od roku 1893 až 1897, Heinrich von Buz, riaditeľ MAN AG v Augsburgu dal Rudolfovi Dieslovi príležitosť testovať a vyvíjať jeho myšlienky.Diesel získal mnoho patentov za jeho konštrukcie v Nemecku, ale aj iných krajinách ,napríklad U.S.A